Comparison of balance between children practicers of regular physical activity and children who do not practice physical activities in fundamental teaching

  • Márcio Viní­cius de Abreu Verli Graduado em Educação Fí­sica
  • Raphael Benassi Graduado em Educação Fí­sica. Especialista em Treinamento Desportivo.
  • Luis Carlos Oliveira Gonçalves Graduado em Educação Fí­sica. Graduado em Farmácia. Especialista em Treinamento de Força. Especialista em Farmácia Hospitalar. Mestre em Ciência da Motricidade Humana. Professor UNIMSB/UNIESP
  • Fabiana Albino Graduado em Educação Fí­sica. Mestre em Ciência da Motricidade Humana. Professor UNIMSB/UNIESP

Abstract

The main goal was to analyze the differences on the equilibration levels in students practioners and non-practioners of physical activity. The literature review has been shared in three sub-themes: The equilibration psychomotor structure. Scholar Physical Education at elementary school and the regular physical activity importance in the motor development. Have been done a comparison between students 8 to 14 years old from 4th and 5th year of private school in Campo Grande/RJ. The motor tests were based on Vitor da Fonseca psychomotor test, 1995 - Psychomotor battery. Children who practice physical activity have more equilibration level than non-practioners, and a good equilibration is essencial for human being and his motor development.

References

-Fonseca, V. Manual de Observação psicomotora: Significação psiconeurológica dos fatores psicomotores. Porto Alegre. Artes Médicas. 1995.

-Gallahue, D. L. Conceitos para maximizar o desenvolvimento da habilidade de movimento especializado. Revista de Educação Física da UEM. Maringá. 2005.

-Gallahue, D. L.; Ozmun, J. C. Compreendendo o desenvolvimento motor: bebês, crianças, adolescentes e adultos. 3ª edição. São Paulo. Phorte. 2005.

-Santos, S.; colaboradores. Desenvolvimento motor de crianças, de idosos e de pessoas com transtornos de coordenação. Revista Paulista de Educação Física. São Paulo. 2004.

Published
2017-06-20
How to Cite
Verli, M. V. de A., Benassi, R., Gonçalves, L. C. O., & Albino, F. (2017). Comparison of balance between children practicers of regular physical activity and children who do not practice physical activities in fundamental teaching. Brazilian Journal of Exercise Prescription and Physiology, 11(66), 315-328. Retrieved from https://www.rbpfex.com.br/index.php/rbpfex/article/view/1128
Section
Scientific Articles - Original