Academic production in Fights, Martial Arts and Combat Sports: reflections and possible referrals
References
-Antunes, M. M. Uma breve reflexão sobre a história e as funcionalidades das artes marciais na contemporaneidade. In: Antunes, M. M.; Almeida, J. J. G. Artes marciais, lutas e esportes de combate na perspectiva da educação física: reflexões e possibilidades. Curitiba: CRV. 2016.
-Antunes, M. M.; Mendonça, S. O senso comum sobre a origem das artes marciais orientais: o mito de Bodhidharma. In: Antunes, M. M.; Almeida, J. J. G. Artes marciais, lutas e esportes de combate na perspectiva da educação física: reflexões e possibilidades. Curitiba: CRV, 2016.
-Antunes, M. M.; Moura, D. L. A identificação dos estilos de ensino dos professores das artes marciais chinesas (wushu) no Brasil. Pensar a Prática. Goiânia. Vol. 13. Núm. 3. p. 01-18. 2010.
-Bachelard, G. A formação do espírito científico. Rio de Janeiro. Contraponto.1996.
-Bourdieu, P. Programa para uma sociologia do esporte. In: Bourdieu, P. Coisas ditas. São Paulo. Brasiliense. 2004a.
-Bourdieu, P. Os usos sociais da ciência: por uma sociologia clínica do campo científico. São Paulo: Editora UNESP. 2004b.
-Correia, W. R.; Franchini, E. Produção acadêmica em lutas, artes marciais e esportes de combate. Motriz. Vol. 16. Núm. 1. p. 01-09. 2010.
-Franchini, E.; Del Vecchio, F. B. Estudos em modalidades esportivas de combate: estado da arte. Revista Brasileira de Educação e Física e Esporte. São Paulo. Vol. 25. Núm. esp. p. 67-81. 2011.
-Gasparotto, G. S.; Santos, S. L. C. A produção científica nacional sobre o ensino das lutas no ambiente escolar: estado da arte. Conexões. Vol. 11. Núm. 4. p. 46-58. 2013.
-Manoel, E. J.; Carvalho, Y. M. Pós-graduação na educação física brasileira: a atração (fatal) para a biodinâmica. Educação e Pesquisa. Vol. 37. Núm. 2. p. 389-406. 2011.
-Reverdito, R. S.; Scaglia, A. J.; Paes, R. R. Pedagogia do esporte: conceito e cenário contemporâneo. In: Reverdito, R. S.; Scaglia, A. J.; Montagner, P. C. Pedagogia do esporte: aspectos conceituais e estudos aplicados. Phorte. 2013.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License BY-NC which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to enter into additional contracts separately for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to post and distribute their work online (eg, in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can bring about productive change as well as increase impact and impact. citation of published work (See The Effect of Free Access).